Casa Corpului Didactic Teleorman este partenera in proiectul Erasmus, finantat de Comisia Europeana, INNOMATH: Innovative enriching education processes for Mathematically Gifted Students in Europe. Instituția coordonatoare este VOLKSHOCHSCHULE SCHROBENHAUSEN din Germania, alaturi de partenerii: HUMBOLDT-UNIVERSITAET ZU BERLIN, Immanuel-Kant-Gymnasium, CASA CORPULUI DIDACTIC TELEORMAN, The Heritage Private School, UNIVERSITE LYON 1 CLAUDE BERNARD, UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY IM KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W KRAKOWIE, Kypriaki Mathimatiki Etaireia.
Așa cum spunea odinioară faimosul matematician, astronom și fizician Carl Friedrich Gauss,
„Matematica ca subiect, este considerată a fi regina științelor”. Aceasta nu a însemnat să restrângă celelalte materii științifice, ci doar să clarifice faptul că, în timp ce restul materiilor științei (fizică, chimie și biologie) sunt științele naturale, matematica include o abilitate abstractă, ceea ce o face o artă de la sine.
Omenirea, are nevoie de viitorii matematicieni înzestrați. Trebuie să sprijinim astfel de studenți, deoarece fiecare cadou are dreptul să fie vizibil și să nu fie suprimat. Talentul care nu a fost dezvoltat, este ca și cum nu a existat niciodată. Programele școlare actuale, numărul mare de elevi din fiecare clasă, timpul limitat pentru ca un profesor să acopere materialul necesar, nu oferă posibilitatea elevilor supradotați de a-și dezvolta talentul. Educația trebuie să fie primită de toată lumea, în funcție de nivelul matematicii și nu în funcție de vârstă. În acest fel, educația primită de acești studenți ar fi mai echitabilă și mai egală.
În plus, datorită curriculei de matematică prestabilite în școli, interesul și sentimentele elevilor supradotați nu sunt luate în considerare atunci când planifică materialul de acoperit. Acești studenți tind să pună constant întrebări la clasă și au o natură curioasă în ceea ce privește conceptele matematice. Cu toate acestea, într-o clasă cu studenți cu abilități mixte, profesorii nu au avut timpul să răspundă la astfel de întrebări, nepermițând astfel acestor elevi supradotați să crească și să se dezvolte în întregul potențial în subiectul care îi interesează, rămânând necontestat și uneori nemotivat. În alte cazuri, cadrele didactice nu sunt echipate pentru a oferi servicii superioare acestor studenți, astfel, există riscul mare ca elevii supradotați să fie lăsați nedescoperiți. Mai mult, elevii supradotați tind să fie timizi în clasă și să nu poată lucra în grupuri, ceea ce face ca situația din clasă să fie neplăcută pentru ei. Prin urmare, studenții înzestrați în matematică trebuie să fie susținuți și să fie beneficiari de asistență eficientă.
In aceasta perioada s-a lucrat la primul produs intelectual
Intellectual Output 1: Report on Good Practices and Methods used to support gifted/talented pupils in schools, divizat in mai multe capitole in care au fost propuse probleme pentru elevii supradotati de dna prof. Valentina GHERGHICEANU, din partea CCD TR, am realizat un glossar de termeni pentru definirea conceptului de elevi inzestrati la matematica, am identificat bunele practici din Europa in acest domeniu, de prof. Eliza SOTIRESCU.